๎Œ”

Categorieën

Home / Service

Service

Garantie

Garantietermijn :

Alle producten hebben een standaard fabrieksgarantie variërend van één jaar tot levenslang. De fabrieksgarantie geldt naast de wettelijke garantie van 2 jaar voor particulieren. Mocht een product defect zijn of gaan, neem dan contact op met onze klantenservice op telefoonnummer 09/2361607 of per email. Afhankelijk van het probleem en het product zoeken wij dan een passende oplossing voor u.

Garantie afhandeling :

U kan ervoor kiezen om de herstelling via ons te laten verlopen of rechtstreeks met de fabrikant en/of invoerder. Doorgaans verloopt dit laatste sneller dan een afhandeling via ons, aangezien u een tussenstap uitschakelt. Neem contact op met ons en we laten u weten hoe de garantie-afhandeling via de fabrikant verloopt.

Garantieverlengingen :

Wij bieden ook garantieverlengingen aan via Actua. Dit vormt een aanvulling op de garantie waar u al recht op heeft. U kan daar vrijwillig voor kiezen. Alle kosten bij de herstelling worden hierdoor gedekt. Vraag inlichtingen aan onze adviseurs in de winkel.

Fabrieksgarantie :

Elke fabrikant en/of invoerder geeft garantie op zijn producten, meestal is dit 1 á 2 jaar. Dat gebeurt volgens zijn eigen voorwaarden, die per product kunnen verschillen. Als de fabrikant en/of invoerder kan aantonen dat u zelf verantwoordelijk bent voor een defect, dan kunt u geen aanspraak maken op de garantie en zijn de kosten voor u.


 

Voorbeeld Afbeelding


 
Retourneren


 

Retourneren en herroepingsrecht

U heeft als particulier het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overreenkomst te herroepen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product. Het product dient dan wel compleet te zijn en in zijn oorspronkelijke ongeopende verpakking te zitten. Producten die beschadigd, gebruikt of incompleet zijn, komen niet voor terugbetaling in aanmerking.

Deze 14 dagen bedenktermijn geldt uitsluitend voor consumenten en voor aankopen gedaan in onze online shop. Aankopen voor professioneel gebruik (elke aankoop op firmanaam, school of overheidsinstelling en/of met BTW-nummer) kunnen niet geretourneerd worden.

Een online aankoop (of aankoop op afstand) omvat een bestelling en een betaling via onze webshop, met levering van de goederen bij u thuis. Een aankoop (of reservatie) via onze webshop, maar afhalen van deze goederen en betaling ervan in onze winkel is geen aankoop op afstand, daar geldt bijgevolg geen herroepingsrecht voor.


 

Retourprocedure

  • Neem contact op met onze klantenservice via telefoon 09/2361607, per mail info@extrasoft.be of per post Brugsesteenweg 212, 9000 GENT of vul het herroepingsformulier in.
  • Zorg voor een gedegen omverpakking en stuur enkel complete ongeopende producten retour.
  • Zorg dat u uw zending voldoende gefrankeerd opstuurt, zelf terugbezorgen in onze winkel is uiteraard ook mogelijk.
 

Retouradres :
EXTRASOFT bvba
T.a.v. afdeling Retouren
Brugsesteenweg 212
9000 GENT

Eventuele kosten en het risico van het retourzenden zijn voor uw rekening. Mocht een retourpakket onverhoopt niet bij ons aankomen dan is de koper, als afzender van het pakket, aansprakelijk. Zorgt u er dus altijd voor dat het pakket met een trackingcode aan ons retour komt. Dit voorkomt onnodige discussies tussen u, de vervoerder en ons.
De verzendkosten die u aan ons heeft betaald krijgt u na retourzending weer terug. Tenzij de initiële aanschaf uit meerdere producten bestond en u maar één product retourneert. U ontvangt het aankoopbedrag binnen 10 dagen terug op uw rekening.
Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijv. schriftelijk per post of e-mail) op de hoogte stellen van uw beslissing de overeenkomst te herroepen.


Uitzonderingen bij retourneren of ruilen : Een aantal producten kunnen niet geruild of geretourneerd worden:

  • Geopende, geïnstalleerde of geregistreerde software
  • Geopende verbruiksartikelen zoals inkt en toners
  • Artikelen die om hygiënische redenen niet geruild kunnen worden zoals in-ear-headsets (indien geopend)
  • Artikelen die beschadigd of incompleet zijn
  • Artikelen die speciaal voor u gemaakt zijn


     
Retourprocedure


 
Klachten



 

Klachten

Hoewel wij onze uiterste best doen om elke bestelling snel en nauwkeurig uit te voeren, kan er toch iets foutlopen, daarom willen we u toch vriendelijk vragen om uw ongenoegen kenbaar te maken. Van elke klacht kunnen wij leren en op die manier kunnen we onze dienstverlening verder verbeteren en u nog beter van dienst zijn.

Klachtenprocedure :

  • Stuur een mail naar klachten@extrasoft.be
  • Vermeld uw gegevens
  • Geef het onderwerp aan van de klacht zodat deze direct bij de juiste afdeling terecht komt
  • Omschrijf zo beknopt maar volledig mogelijk uw klacht
 

Probeer indien mogelijk ook aan te geven welke oplossing u passend zou vinden.
Klachten worden binnen 1 werkdag door ons behandeld. Afhankelijk van de situatie zullen wij u per mail of telefonisch op de hoogte brengen en een passende oplossing aandragen of met u bespreken.
Europese ombudsdienst :
Alle geschillen vallen onder de exclusieve bevoegdheid van de rechtbanken bevoegd voor onze maatschappelijke zetel.



 

Deze website gebruikt cookies om het bezoek te meten, we slaan geen persoonlijke gegevens op.
Accepteer geselecteerde cookies